Revalideer snel na je sportblessures met Fysiotherapie de Hoogh in Hilversum
Beweeg en voel je vrij

Fysiotherapie De Hoogh in Hilversum: voorkomen is beter dan genezen

Er zijn twee hoofdredenen om naar een fysiotherapeut te gaan: voorkomen en genezen van lichamelijke klachten. Fysiotherapie de Hoogh in Hilversum geeft natuurlijk voorkeur aan dat eerste. Een verkeerde houding en fysieke klachten zijn de belangrijkste redenen om bij ons te komen. De meeste behandelingen zijn gewoon verzekerd, maar soms is een aanvullende verzekering nodig.

Problemen voorkomen

Om problemen te voorkomen is het belangrijk dat je zelf bewust leert te zijn van je lichaamshouding, je ademhaling en de signalen die je lichaam je geeft. Spierkracht en flexibiliteit spelen ook een belangrijke rol. Als je deze op een beheerste manier traint, krijg je meer bewegingsvrijheid en kun je dus fysiek meer aan.

Oefentherapie
Mensen die wel eens een pijnklacht hebben gehad zijn vaak gebaat bij oefentherapie. Daarmee voorkomen zij nieuwe problemen en genezen oude. Oefentherapie is een regelmatige behandeling waarbij je leert voldoende en verantwoord te bewegen. Regelmatige oefeningen thuis zijn deel van het proces. Eigen inzet is essentieel om je lichaam te versterken.

Klachten genezen

Als een klacht al is ontstaan, je hebt bijvoorbeeld pijn of een gewricht zit vast, richt de fysiotherapeut zich op snelle, verantwoorde genezing.

Manuele therapie
Een veelvoorkomende vorm van op genezing gerichte fysiotherapie is manuele therapie. De fysiotherapeut richt zich dan met name op de wervelkolom en de gewrichten, waardoor bepaalde klachten vaak afnemen.

Nekklachten en pijn in de lage rug zijn twee frequente klachten die met manuele therapie verminderen.

Bedrijfsfysiotherapie

Deze vorm van fysiotherapie richt zich op het voorkomen en terugdringen van lichamelijke klachten die waarschijnlijk te maken hebben met de arbeid die werknemers verrichten.

Voor werkgevers en werknemers
Bedrijfsfysiotherapie is goed voor zowel medewerkers als werkgevers. Voor medewerkers is het fijn om minder risico te lopen op fysieke klachten. Werkgevers hebben daar ook baat bij, want een verminderd ziekteverzuim is goed voor de bedrijfscontinuïteit. Tegenwoordig zijn er bovendien wetten die werkgevers verplichten veel te investeren in het voorkomen en verhelpen van fysieke klachten van werknemers.

Het belang van samenwerken
Fysiotherapie de Hoogh in Hilversum biedt bedrijfsfysiotherapie voor de gezondheid van je werknemers. Wij geven advies over ergonomische aanpassingen op de werkplek. Zo helpen we bepaalde groepen werknemers langdurig gezond te functioneren. Ook adviseren wij over een reeks standaardoefeningen voor je werknemers om problemen te voorkomen. Een welkome afwisseling van het dagelijks werk!